Residence

Eugen Tomac, președinte PMP: Atacul premierului Ion Chicu la adresa României și a UE, sub orice critică. Să-l lăsăm fără cetățenia română

Spread the love

Preşedintele Partidului Mișcarea Populară, Eugen Tomac, solicită retragerea cetățeniei române a premierului moldovean Ion Chicu, „în urma atacurilor acestuia la adresa României și a Uniunii Europene”.

„Noi am făcut destule pentru ca Republica Moldova să se simtă profund atașată de valorile autentice care definesc națiunea română de-o parte și de alta a Prutului și atașamentul față de Uniunea Europeană. Consider că aceste gesturi, absolut ridicole, ale unor decidenți de la Chișinău, de a ataca în termenii cei mai vulgari România trebuie sancționate, cu atât mai mult cu cât premierul Republicii Moldova, domnul Ion Chicu, este și cetățean român. Dacă nu se simte bine în haina de cetățean român, chiar și în calitate de decident de vârf al Republicii Moldova, nu este obligat să dețină cetățenia română. Eu aș institui această procedură- atunci când crezi că dă mult mai bine pentru o parte a electoratului din Republica Moldova să-ți încorzi mușchii cu adresare suburbană la adresa României, să îi lipsim de acest statut, pentru că ei au jurat loialitate statului român atunci când au solicitat cetățenie română. Nu-i obligă nimeni să stea cu tricolorul în spate, cu tricolorul românesc, de dimineața până seara”, a declarat la RFI, preşedintele Partidului Mișcarea Populară, Eugen Tomac.

Potrivit acestuia, „decența este absolut necesară, iar atacul premierului Chicu la adresa României și a Uniunii Europene este sub orice critică și intră în aceeași logică pe care în mod repetat politicienii din Republica Moldova o folosesc în campaniile electorale. Or, știm că pe 1 noiembrie vor fi alegerile și domnul Chicu a intrat în această logică trebuie să îl ușurăm, să-l lăsăm fără cetățenie, să se simtă mai bine”.

ASCULTĂ AICI INTERVIUL INTEGRAL: